Saturday, November 26, 2011

Penghujung Tahun

Glitter Words

Hai ! Sedar tak sedar hari ini adalah hari terakhir tahun ni dalam bulan Islam. 26.11.11 > 30 Zulhijjah 1432 . Banyak yg aku lalui spnjang tahun ni, ada yg baik n ada yang buruk tapi aku bersyukur sangat sbb tahun ni aku dapat banyak benda baru n lbih baik dlm hidop aku :) . tapi tahun ini juga aku bnyak melakukan kesilapan ! nevermind, aku akn jadikan kesilapan aku ni untuk pengajaran n motivasi pada aku di masa depan ! so, apa azam korang menjelang 1 Muharram 1433 ? Aku juga mempunyai matlamat sendiri untuk tahun 1433. So, sempena hari akhir untuk tahun ini, saya  berharap anda semua kan berhijrah dari buruk kepada baik, baik kepada lebih baik pada tahun 1433 . HEHE . sebelum tu, jangan lupa doa akhir tahun(1432H) dan awal tahun(1433H) supaya kita dijauhi dan dilindungi daripada tipu daya syaitan dan mendapat keampunan Allah SWT , insyaAllah :)

Doa Akhir Tahun >

Doa akhir tahun di baca tiga kali di akhir waktu asar atau sebelum masuk watu maghrib pada akhir bulan zulhijjah.

Dengan izin Allah, sesiapa yang membaca doa ini akan mendapat perlindungan Allah SWT dari tipu daya syaitan serta mendapat setahun keampunan dosa yang lalu




Doa Awal Tahun >

Doa awal tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam 1 Muharram 1433

Barangsiapa membaca doa ini sebanyak 3 kali selepas solat rowatib Ba'diyyah maghrib pada malam taggal 1 Muharram, Allah akan memerintahkan dua malaikat untuk melindunginya daripada fitnah dan tipu daya syaitan selama setahun mendatang .


Jadi, rebutlah peluang ini agar tahun depan akan lebih bermakna buat kita :) . Aminnn ..

Thankyou for reading !jyeahhh

No comments: