Sunday, December 25, 2011

Auratmu suatu kewajipan !

Assalamualaikum..

Hehe, rajin lak aku update blog ea sekarang :D . Aku tengah sedih ni, sedih sebab bab aurat org ke tepi kan. Sekarang ni aku lihat, wanita wanita yang mengaku Islam ramai yang tidak menutup aurat dengan sempurna. Kadang2 bila aku tanya, depa jwb "alahh, org kg ni dah biasa lihat aku tak pakai tudung, nnti depa kata apa pula kalau aku tetiba tukar imej." Wow, terkejut aku dgn jawapan sebegitu. Hurm, sebenarnya, tak kira lah dalam rumah ka, luar rumah ka, dalam kg ka, luar kg ka..semua tmpat kita perlu menutup aurat.

Kadang2, bila orang datang rumah kita, kita keluar tak tutup aurat dalam hati kata "alah, rumah aku, ikut suka la aku nak buat apa." Huhu, sedih kalau orang pikir camni.



perhatikan gambar2 di atas, tu kesalahan yg selalu berlaku
dan kita tak menyedarinya.


 nak tau lebih lanjut ? klik SINI

Buka Aurat vs Tutup Aurat


BA: Aku tetap nak buka aurat!
TA: Aku tetap nak tutup.

BA: Orang suka aku buka. Cantik katanya.
TA: Ada orang kata tak cantik tutup?

BA: Buka ni fesyen.
TA: Tutup still boleh berfesyen.

BA: Bila buka, ramai terpikat. Jodoh senang.
TA: Tutup – lebih ramai terpikat. Jodoh senang dpt yg soleh.

BA: Ketinggalan zaman tutup2 ni.
TA: Arahan al-Quran tak lapuk dek zaman.

BA: Dah rasa baik sangatla tu tutup aurat tu.
TA: Ada aku kata ko tak baik? Atau ko sendiri yg tetibe rasa diri tak baik?

BA: Tutup pun kena fitnah gak. Mulut cam harem fitnah org gak yg tutup aurat ni.
TA: Jika yg buka kena 1 juta fitnah, tutup kena 10 fitnah. Mana ko nak? Jgn salahkan majoriti bila minoriti yg mulut macam tu.


BA: Apasal nak tutup lak? Keindahan ni Allah bagi.
TA: Lebih indah di pandangan suami halal.

BA: Tak sedia lah nak tutup.
TA: Tak mengapa. Kain kapan sedia menutupi bila2 masa. Sedia atau tidak sedia.


Muhasabah diri lah semua , mana satu kita nak pilih ? Azab di neraka atau syurga idaman semua. Tampilkan lah peribadi seorang wanita solehah :) .

No comments: