Monday, December 26, 2011

Petua menjaga mata

Assalamualaikum, 

Makin lama rasa mcm power makin meningkat lak mataku. pakai cermin mata pun xnampak sangat. dekat nampak la. huhuu. tadi aku rajin2kan diri baca majalah ANIS dan aku terjumpa petua menjaga mata. InsyaAllah..berkesan, mehh kita try dulu ! belum cuba belum tahu, kan ? hehe. PEACE !

1. Amalkan membaca surah 4 Qul(Surah An Nas, al-Falaq, al-Ikhlas dan al-kafirun) ketika membasuh muka selepas bangun daripada tidur sambil berniat kepada-Nya agar di terangkan mata. (lepas tu jgn lupa gosok gigi) <--- takda kena mengena dengan mata -.-

2. Mengamalkan makanan yang membekalkan vitamin A khususnya buah buahan seperti betik yang sangat baik untuk kesihatan mata. 

Okeyy ! Selamat mencuba ! aku akn try, nnti aku gtau lain berhasil ke tak petua ni. tapi, jgn tggu aku buat dulu. moh la try sama2 :)

perhatikan ini , tgok, mata kamu normal ke tak ?
HAHA 

No comments: